Wednesday, July 31, 2013

Hello vecka 39


Nej, jag ser faktiskt inte så värst enorm ut. Till och med magen som växte rejält ett tag har lugnat ner sig å är ner på eller under medelkurvan. På bilden har jag helt vanlig H&M-kjol (förvisso i trikå) i storlek S å preggotröja i medium som fortfarande är rejält rymlig. Den hänger över tuttsen så därför framgår inte deras gigantiska storlek så väl. Å dessvärre är min överarm inte sådär muskulös heller för den som undrar.

Däremot KÄNNER jag mig som en valross/flodhäst/annat valfritt djur modell större. Jag ÄR onekligen svullen, det märks på skor å kläder som inte töjer sig. Å händerna är trötta å tunga å fumliga. Det är otympligt. Jag är trött på att ha bebis på insidan helt enkelt. Kom nu, bebis. Jag är så nyfiken på vem du är!

Favoritsyssla just nu: Ligga ner med många kuddar å titta på svt play. 

Det är dock riktigt dåligt kompatibelt med det cheetahvaktpass jag har den här veckan. Igår gjorde vi biblioteket på förmiddagen å åkte å köpte en ny skötväska på eftermiddagen. Idag tänkte jag att vi skulle gå på museum. Jag var nyfiken på Carl Larssonutställningen på Konstakademien. Cheetahn deklarerade tydligt att hon visst ville se bilder - Alfonsbilder. Å inte blev det bättre när vi väl kom fram. 

Cheetahn ville klättra på avspärrningarna framför de mest värdefulla konstverken. Å springa. Å gå jättesnabbt när jag ville läsa på skyltarna. Vakterna var av den allvarligare sorten å sa att vi var tvungna att ta ut barnvagnen från salen där jag ställt den i ett hörn. Helt ologiskt fick vi parkera den längs en smal gång där den definitivt vore i vägen för andra. Intressant att det på hemsidan står: Gå gärna runt med barnvagn. Hissar finns mellan alla våningsplan.

Nåja. Efter mindre än en kvart förklarade cheetahn dessutom att hon ville göra nummer två. Å hon ville INTE gå ut ur salen utan stå vid nåt slags installation längst in i ett hörn. Att försöka släpa ut henne genom föregående salar kändes mindre aktuellt med tanke på att hon konstant pratade om det hon ville göra. Så jag slog mig ner på en stol. Vakterna patrullerade förbi med jämna mellanrum å undrade nog varför det stod en sur tvååring å pillade på en fläkt. Jag låtsades extremt engagerad i bildspelet som jag redan sett tre varv. 

Å sen avslutade vi museivistelsen med ett blöjbyte å butikbesök med efter ca en halvtimme. Jag hade dömt ut Pride som obarnvänligt å ställt in mig på att missa mina jobbrelaterade seminarier. Det sistnämnda gjorde jag också men vilken tur att jag tog vägen förbi ändå. En sån oas kulturhusets tak hade! Vi kom lagom till sagostunden å hann äta piggelin respektive chokladkaka i det mysiga kuddhörnet. Sen åkte vi hem å åt lunch å vilade. 
Den här eftermiddagen går till historien som en av de minst aktiva i min föräldrakarriär. Cheetahn somnade, jag såg lite Bombay beachdokumentär. Jag somnade. Jag stålsatte mig å väckte cheetahn i lagom tid. Vi åt ost. Sen har jag läst ett par böcker i soffan å sjungit lite ur en tredje. Installerat två nya appar på iPaden som cheetahn är sådär intresserad av. Jag tänkte att vi kunde baka men ångrade mig för jag är trött så att jag skulle kunna somna stående. Cheetahn är ehhh understimulerad. Vi båda räknar minuterna tills solrosen kommer hem. Å jag även tills jag föder barn...

No comments:

Post a Comment