Sunday, January 15, 2017

En vecka i januari

Vi såg nötknäpparen på Dramaten. Pretto så klart. Men jag tänker att det är kul att göra sånt som vuxna gillar tillsammans också ibland. Och det kostade mindre än att gå på bio för fyra personer, och mindre än en enda biljett för att gå på Disney on Ice som tydligen var samma dag. En annan gång när jag var på operan var Horace E och Ebba W-B med en son som då var uppskattningsvis i mellanstadieåldern. Fem timmar Tristan och Isolde! Om mina barn ska fixa sånt i framtiden är det dags att börja öva, tänkte jag.

Jag bad solrosens mamma sticka vantar till mig. Hon sa ja. Det ska bli ungefär nåt sånt här:
Har ni öppnat kryddskåpet, tänkt att det är för mycket där och gått igenom alla nån gång? Det gjorde jag. Jag plockade ut alla som hade utgångsdatum 2016 och tidigare. Så här luftigt och fint blev det:
Jag bad solrosen dubbelkolla de utsorterade:
Han sa att jag kunde slänga tre för kryddor blir inte dåliga och yada yada. 
Jag har druckit ganska mycket te på café och läst bok. Det här är min frukostuppsättning: en espresso och en te.
På eftermiddagarna blir det te och bakverk. Har märkt att jag ofta väljer något med mandeltosca, biskvi eller vaniljhjärta.
Läste ut Skotten i Köpenhamn. Gillade den, lärde mig massor. Började läsa Hjärnstark. 

Blev liknad vid en irländsk setter. De ser tydligen ut så här och är svåra att lära gå i koppel.

Fick feeling och köpte ett piano. Det är inte särskilt snyggt och det finns ingen riktigt bra plats för det hemma hos oss, men det är helt okej. Och jag kan återuppta mitt spelande. 
Jag inledde projekt spela igenom alla Kents låtar. Har kommit till Andromeda.
I torsdags stängde vår simhall pga avblåst tak i stormen. Idag glömde jag skorna till gymmet. Fick åka hem igen, orkade inte hämta och åka tillbaka. Imorgon öppnar mitt yogaställe efter ledighet. Det ska bli fint. 

Tycker att jag haft en bra vecka, känt energi och lust. Men sen sov jag dåligt EN natt och blev helt förstörd dagen efter. Batteriet behöver uppenbarligen laddas mer för att ha reservkraft. Men vågar tänka att det går åt rätt håll, om det nu finns ett sånt.

No comments:

Post a Comment