Friday, August 25, 2017

Om-listan


Om jag inte hette det jag heter skulle jag heta: Karin var min mammas förslag. När jag var liten ville jag heta Anna Lindberg. Är hyfsat nöjd med mitt namn idag men tycker nog att just Karin hade passat mig fint också.

Om jag fick byta ansikte med en kändis skulle jag välja: Nån med tjockt glansigt, lätt lockigt hår - om nu håret ingick vill säga. Typ Alicia Wikander.

Om jag kunde spela ett instrument jättebra skulle jag välja: Piano. Det spelar jag redan, men inte jättebra.

Om jag bara fick lyssna på ett band resten av livet skulle det vara: kent. Fast jag skulle hellre välja t ex nån klassisk kompositörs musik än ett band.

Om jag kunde skapa mitt eget drömplagg skulle jag: Sticka en fin kofta eller tröja.

Om jag kunde få uppleva en dag en gång till skulle jag välja: Studentdagen.

Om jag fick ändra tre saker med mitt utseende skulle jag fixa: 1) tjockt glansigt lite vågigt hår  2) platt mage med markerad midja 3) slät hud.

Om jag skulle byta yrke imorgon skulle jag bli: Arkitekt, författare eller president.

Om jag hade en superkraft skulle det vara:
 Att trolla fram god vällagad nyttig middagsmat som hela familjen gillade.

Om jag var tvungen att bo i en annan stad för resten av mitt liv skulle jag välja: Bangkok eller London. Eller Norrköping om det skulle vara i Sverige.

Om jag bara fick äta en rätt varje dag resten av veckan skulle jag välja: Ostmackor.

Om livet tog slut på söndag skulle jag: Vara oändligt ledsen men försöka ta mig samman och vara med mina barn prick hela tiden fram till dess.

No comments:

Post a Comment