Wednesday, October 10, 2007

det där jävla äktenskapet..

för ett tag sen var jag på en tramsig akademisk sammankomst. inte för att jag tycker det är fantastiskt roligt med akademiska traditioner, utan mest för att det bjöds på gratis vin och mat. då kan jag stå ut med lite fjantiga tönttraditioner. och så kom det ett tal om det akademiska äktenskapet. och kvinnan som talade säger plötsligt: varje äktenskap kräver sin man och sin kvinna. och jag känner bara, men va fan, det här är 2007, när ska akademin sluta vara en patriarkal högborg och istället bli ett reaktionär förändringskraft i det här samhället? jag blir så jävla trött.

återkommer nästa år efter nästa sammankomst med hopp om förändring. annars gör jag snart slut med akademin.

så skärpning akademin, ni vill väl inte vara lika efter som tomten som revolutionerade krigsindustrin och som nu delar ut en massa töntpriser till människor med kukar?

ibland är bara tålamodet slut.

2 comments:

  1. Jaså kvinna återkommer nästa år...det beror väl på om hon har nyktrat till efter i år gissar jag...

    ReplyDelete
  2. det har kvinna uppenbarligen redan gjort. i guess att jag träffat dig sen dess vem du nu än är. och då borde du konstatera att jag nyktrat till.

    ReplyDelete