Monday, September 29, 2008

bortförandet av barn..

i morse när jag lyssnade på p1 så fick jag inte mina fördomar bekräftade. det var ett inslag om barn som av en av sina föräldrar blir olovligen bortförda ur landet. min fördom sa mig att det först och främst handlar om män från mellanöstern, men enligt kvinnan på UD som intervjuades så är det tydligen så att det först och främst är kvinnor som för bort sina barn från sverige. och oftast är kvinnorna från ett annat europeiskt land.

men eftersom inte andra "konstiga kulturer" är inblandade då så är kanske inte nyhetsvärdet så stort då. jag läser sällan om såna bortföranden i alla fall.

hittar ingen länk nu däremot. ska försöka komma ihåg och söka noggrannare senare. om jag orkar.

1 comment:

  1. http://fiffi.rfsu.com/

    vad tycker devilwomen om det här? bra? dåligt? på tiden med lite intimvårdsguide?

    härliga punchlines ändå. heh.

    frisera fiffi, och enbart fiffi. vart finns pippi eller kikki? alltså en intimvårdsguide för pojkarna och männen...

    ReplyDelete