Friday, January 7, 2011

Mer galenskaper från den stora babyaffärskedjan

Jag köpte en kudde att ha i cheetahns vagn så att cheetahn inte får platt bakhuvud och blir ful. Jag tog den billigaste som kostade 99 kr. Döm om min förvåning när SAMMA MÄRKE även marknadsför två andra kuddar. En med en extra söm på som då kostar 109 kr. Och ytterligare en annan för 129 kr som sägs innehålla "ett av världens mest avancerade fibermaterial".

Jovisst, jag sover på overpriced tempurkudde själv så jag fattar grejen med olika kuddars betydelse för skönhetssömnen. Men för en nyfödd i en vagn? Å hur är det möjligt att en söm kan kosta en tia? IKEAs billigaste sängkudde för vuxna kostar NIO kronor. NIO.

Sen gick jag hem och sydde om våra gamla vältvättade mjuka lakan till småcheetahlpåsakan och örngott och kände mig nöjd med att åtminstone inte ha spenderat pengar på babykedjans dyra och säkert kemikalieindränkta varianter under varumärket "Rätt start".

No comments:

Post a Comment