Wednesday, January 26, 2011

Så lite betyder kvinnor för de flesta

Förra veckans roligaste aka mest skrämmande nyhet var den om att hälften av alla svenskar tycker att det vore bra att veta om nån dömd pedofil bor i deras närhet.

Jag önskar så att SIFO kan göra en uppföljningsundersökning där de ställer frågan om hur många som skulle rädda djuret eller pedofilen som hänger från bergskanten och dinglar med tassarna - som i det här underbara exemplet.

Och jodå: Jag har ett hjärta. Jag gråter när isbjörnarna drunknar. Även jag satt och snorade och grät ner i kaffet på ett café härom året när mamma ringde å berättade att familjens 18-åriga kissekatt lämnat oss. Likaså när nya katten blev överkörd i höstas.

Det betyder fortfarande att jag skulle rädda vilken Fritzltyp som helst före vilket djur som helst.

No comments:

Post a Comment