Wednesday, May 18, 2011

Öppet brev till syslöjdsläraren Christina Bäcklund

Om du googlar ditt namn å hittar hit. Ångrar du då att jag bara fick en 4a i slutbetyg i syslöjd 1995? Jag hade ångrat mig om jag var du...

På min mormors gamla Singer-symaskin fick jag ihop en jordgubbsdyna i avtorkbart material igårkväll. Jag tror knappt mina ögon själv. Jag som inte kan sy i en knapp utan psykbryt å nålstick i fingret. Sen sydde jag om två khmerska kramor till dregelhalsdukar åt Edith också. Jag å Singer är ett radarpar.

4 comments:

  1. Jättefint och somrigt! Jag är helt ohändig, å vad pinsamt men jag har en klänning som tappat två knappar så nu hänger den i garderoben bara.

    ReplyDelete
  2. Jag känner igen det där...en kappa gav jag bort för att den saknade några knappar... Vanligast är dock att jag lägger sakerna på hög å tar med till min mamma. Så erbjuder jag mig att laga lunch/baka nåt medan hon syr.

    ReplyDelete
  3. Well kappan i fråga fick jag väl inte bara för att den saknade en knapp utan även för att jag själv åkte till Stockholm i mars utan jacka?! =)

    För övrigt tycker jag du har sytt utomordentligt bra! Vill du sy en klänning till mig nu?

    ReplyDelete
  4. Jenny, jo förvisso. Du ska ju inte behöva frysa...

    Klänning? Sy? Moi? Om du vill ha en burka kanske jag skulle lyckas få ihop det...

    ReplyDelete