Saturday, December 3, 2011

Lördag på ögonakuten

- Har du ont?
- Eh ja. (tror de att jag åkt hit för att jag tycker det verkar kul?)
- Hur ont har du? Mellan 1 å 10.
- 10. Det här är värre än att föda barn.
- Är det den där? (å pekar på cheetahn i vagnen) Är det en flicka eller pojke?
- Mm. (å vägrar informera om min unges kön. som om det skulle göra skillnad för mitt öga)

Vaken 01-04 med cheetahn i natt. Hon klöste mig i ögat så jag inte kan se typ. Där fick jag för att jag vägrade henne en flaska.

2 comments:

  1. Men om det hade varit en pojke som klöst dig i ögat så hade det antagligen bara varit ett sätt att tala om att han gillar dig, nu kanske problemet är större än så. Jag tycker att det är bra av vården att de försöker fånga upp ungdomar på glid så tidigt som möjligt.

    ReplyDelete
  2. Ja just det ja. Inte som när jag var lärarvikarie i åk 7 å möttes av två personer från socialen som sa "hej, vi är med i klassrummet för vi ska fånga upp de värsta". Det kändes som lite sent för den saken...vad det nu ens innebär...

    ReplyDelete