Sunday, September 22, 2013

Skändad Lotta

Bullerbyn klarar sig galant genom min granskning (å ni kan tro att den är gedigen med tanke på hur många gånger vi sett dem nu). Madicken å Saltkråkan likaså. Men när ni gjorde Lotta på Bråkmakargatan - vad tänkte ni på? Husen är inte från 50-talet utan har 90-talsaltandörrar, moderna fönster å inredningsdetaljer. Inte ens kläderna är riktigt tidstypiska. Några scener ser ut att vara filmade på Skansen men inte heller det känns hundra. För lite pengar i filmbudgeten antar jag.

Jag har blivit min pappa inser jag. Han klagade på icke verklighetstrogna saker på film hela min uppväxt. Lillebror å jag sa "åhhh, ge dig, bara titta å var tyst". Men nu är jag själv där, sitter å muttrar åt byxor i fel material.

I eftermiddag blir det i alla fall premiär. Premiär för cheetahn på en bio där hon å jag ska se nya Alfonsfilmen. Å premiär för solrosen ensam hemma med bebisen i ett par timmar. Strax dags att sätta igång projekt mata-i-förebyggande-syfte.


No comments:

Post a Comment