Saturday, September 21, 2013

VAB-fredag

På morgonen gymmade vi.

Cheetahn bad om gröt, yoghurt, bananpengar, äppeljuice å macka. Hon åt upp gröten å osten på mackan. Alltid något. Jag grät inombords över Syrien när jag slängde resterna som hon kladdat ihop.

Efter frukost å bebismatning promenerade vi till en affär för att byta strumpor som mormor köpt fel. Vi gick till en ny lekpark som jag sett kvällen innan på min egentidspromenad. Cheetahn var utan blöja å jag frågade flera gånger om hon behövde kissa. Det behövde hon inte.

Förrän vi var en minut hemifrån å hon meddelade att hon hade kissat på sig. Det innebar kiss i trosa, byxa, överdragsbyxa. Och höger gummistövel. Cheetahn fick bada före lunch. Sen fick hon spagetti å köttfärssås å middagsvila.


Medan cheetah sov åt jag mikrade rester av gårdagens middag medan jag ammade å jobbade med datorn balanserad på amningskudden. Vågade inte lägga ner bebisen bredvid mig när den somnat av rädsla för att han då skulle vakna å jag förlora tid. Halsade coca-cola ur flaskan som köpts dagen innan. Hann jobba i 1,5 timme innan cheetahn sovit klart. Rätt nöjd så.

Sen åt vi mellanmål på golvet. Kex å riskakor. Vi gillar randigt från PoP i vårt team.


Sen ville cheetahn dega å diska. Dvs. leka med lera å sen hälla vatten över halva köket. Det fick hon.


Bebisen hade den goda smaken att somna en stund i gymmet.


Under tiden hann jag sitta ner å dricka kaffe på en köksstol. Å irritera mig på den här mjölken som vi fått som gratisprov med veckans mathem-leverans.


Sen gick vi ut. Cheetahn invigde sin nya vindfleece som jag köpt på tradera. Den matchade sparkcykel å hjälm prima.


Vi hittade ett träd att klättra i.


Å gegga.


Å en tom stubbe som nästan var som en bänk.


Å mer gegga.


Cheetahn ville inte gå hem. Solrosen kom från jobbet å mötte oss. Å veckan ensam i grottekvarnen var äntligen över. Bebisen sov i selen å sen vidare på soffan vid hemkomst. Vi åt mikrade rester från frysen. Fredagsmys à la två-små-barnsfamilj. Jag åt glass med saltlakritstopping. Bebisen maratonammade, vi såg en dokumentär om airforce one å somnade.

Det där med VAB kanske ni undrar? Jo, cheetahn blev hemskickad med "magsjuka" onsdag kl 14. Hon var lös i magen en gång men har i övrigt inte visat nåt tecken på sjukdom. Men det är 48 timmars karens på sånt där så det var bara att stanna hemma resten av veckan. Även om jag hann tänka tanken att 48h från onsdag kl 14 är ju fredag kl 14 å då skulle hon väl kunna lämnas två timmar...

No comments:

Post a Comment