Saturday, September 21, 2013

VAB-torsdag

Vi började morgonen med att cheetahn bestämde att jag skulle vara Pippi å skulle ha tofsar i håret. 

Själv hade hon "födelsedagskalas" med ett halsband på huvudet. Vi hängde med iPaden i soffan ett tag medan bebisen åt.

Bebisen ville äta mer. Han fick göra det i cheetahns säng medan hon provade kläder: tomteluva, klänning å indisk väst. "Kan jag ha denna flytvästen?" frågade cheetahn. 

Sen gick vi efter en lång å krånglig påklädningsprocedur med diverse sammanbrott ut i ösregnet. Cheetah hade ovan nämnda kläder under överdragsbyxor å jacka. Jag lyckades leta upp regnskyddet till the beast i källaren. I affären köpte vi HCHF-produkter: glass, bröd, snabbkaffepulver å chokladbiskvier. Å coca-cola. Jag som i princip aldrig dricker söta drycker sätter i mig rätt mycket saft sedan jag började amma. Å den här dagen drogs jag som en magnet till läskhyllan. MÅSTE HA. Gott var det också.


Så här såg jag ut medan jag stod bredvid ett sovande å ett plaskande barn.


Nästan hemma gick vi en massa varv runt en fontän.

Sen serverade jag lunch enligt cheetahns önskemål: prinskorv, majs, ärtor å pastahjul. Hon önskade nog inte att pastan skulle ligga i skaldjussås eller att korven skulle vara kokt. Men det var det som var färdigt/gick snabbast. Å varenda liten smula gick ner. 

Efter middagsvilan kom nattgrodan förbi. Det var mycket efterlängtat. Cheetahn fick nån som orkade leka i hennes rum en stund. Jag fick nån som kunde prata om resor, böcker å nyheter. Bildbevis saknas dock. Jag tjafsade en stund med cheetahn som hade släpat ut hälften av sina leksaker i vardagsrummet å vägrade bära tillbaka dem. Den här mamman är av åsikten att om en kan plocka ut dem kan en plocka in dem. Visst går det att få hjälp men mamman tänker inte göra allt. Cheetahn blev arg, kastade saker å slog lillebror. Jag tappade humöret/tålamodet/hjärnan å blev själv ca 2,5 år gammal å tog cheetahns napp å kastade iväg den. Moget. Kände mig misslyckad å ångerfull direkt. Bad om ursäkt direkt å förklarade att jag blivit ledsen å arg när hon slog bebisen å att ingen nånsin får slå varken henne eller bebisen. 

Sen kom solrosen hem. Vi packade upp HM-postorderkläder. Mina passade förstås inte å måste returneras (alltså vad tänkte jag på när jag beställde egentligen?!). Vi gjorde hemlagade fiskpinnar, klyftpotatis, sallad å kall sås till middag. Oväntat gott var det. Å tillåmed cheetahn åt upp det mesta medan vi berättade om när Skrållan åt fisk osv.


Jag bad om egentid = en promenad med sovande bebis i vagnen. Det fick jag. Solrosen städade köket å svarade på cheetahns alla frågor i en timme. Jag gick å gick å lyssnade på musik.

Sen gick jag å lade mig efter en portion vaniljglass med saltlakritstopping. En VAB-dag över. En kvar.

No comments:

Post a Comment