Sunday, September 22, 2013

Tisdagslista

Det må vara söndag. Men den här helgen har fört med sig en mängd händelser som gör en matt å irriterad.

Tre stycken "jag har kissat på mig". Varav minst en misstänkt på jävelskap. Mindre en en minut efter att jag frågat om cheetahn behövde kissa ropade hon. Från sängen. Där hon stod rakt upp å ner å hade kissat på kudden å genom alla lakan. Tack för att du finns, plastad frotté.

Matkassens auberginegratäng var faktiskt inte särskilt god. Många krångliga moment. Supergoda råvaror. Å så ett sunkigt slutresultat. Blä. Cheetahn vägrade förstås äta. Å eftersom allt tog längre tid än beräknat blev hon supertrött å vägrade äta nåt annat heller. Å fick spel när jag krävde att hon skulle tvätta händerna. OBS att denna kvinna är snål å inte kastar mat som inte är hälsovådlig så jag sitter å äter resterna i skrivande stund. Resten av teamet synkar en vilostund.

Jobbig fika hemma hos solrosens kollega. Cheetahn gick runt i deras splitter nya lägenhet å hällde ut russin. Hon kladdade med kakan de bjöd på å sa "jag vill gå HEM" ca tusen gånger. Däremellan sa hon "jag vill BAJSA". Å när undertecknad skulle gå på toa skulle hon prompt följa med. Men ville gå ut medan jag satt på toaletten. När hon inte fick det fick hon ett raseriutbrott å slogs, skrek å härjade. Så då lämnade vi de förundrade värdarna å gick till ICA maxi. Bebisen vrålade men somnade i selen. Cheetahn gastade mest tills vi kommit hem å solrosen lyckats få i henne en middagsportion. När hon somnat drack vi vin å åt entrecote, sallad å enorma mängder ost. Å såg House of Cards, första avsnittet. Är inte såld. Klarar inte Bechdeltestet precis.

Om det här vore en måndagslista skulle jag beskriva hur tacksam jag är över att bebisen sovit två riktigt bra nätter. Gott så.

3 comments:

  1. Så härligt att läsa dina berättelser! Precis så som vi alla,nog har det, men få pratar högt om ;)
    Kramar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tänker att det kanske också kan vara kul för barnen att läsa om när allt inte var perfekt i framtiden. Sa jag verkligen sådär? Gjorde jag så? Det föreställer jag mig att Edith kommer fnissa över om tio år. Som ett komplement till alla de fina stunderna som vi förstås också samlar på! Oftast är det ju dem jag har orkat/hunnit fotografera t ex. Mitt i ett utbrott på ica tar jag sällan fram kameran :-)

      Delete
  2. tjocka plastade blöjor med ilägg och plastblöjbyxa e det bästa sättet att ha kontroll.

    ReplyDelete