Monday, June 1, 2015

1. Jag och min favoritbok

Tre stycken bjuder jag på. 

Det här är en av de böcker jag läser eller slår upp något i oftast. Så oerhört välskriven och koncis på nåt vis. Därför på många sätt en favorit. 

Agaat är det bästa jag läst på senare år. Vilken läsupplevelse. När jag hade 20 sidor kvar skulle jag åka på jobbresa till USA. Hann inte läsa klart innan. Trots tegelstensstorleken fick den följa med och jag hann läsa ut den redan på flygbussen och fick sen släpa på den i tio dagar. Ska jag tipsa andra om en riktigt bra bok blir det alltid Agaat.

Boom! Så kändes det att läsa Bitterfittan. Hur ska vi någonsin kunna få ett jämställt samhälle när vi inte ens klarar av att leva jämställt med dem vi älskar? Den tog mig med storm, kan en lugnt säga. En av de viktigaste böckerna för mig.

No comments:

Post a Comment