Wednesday, June 3, 2015

3. Läser just nu

Det här är den tredje Nordkorearelaterade boken jag läser på kort tid. Jag har bara läst några sidor än så länge så jag kan inte säga så mycket om den. Tror att den kommer vara spännande. Och olidlig. Och att den kommer att göra att det känns mindre rimligt att faktiskt resa dit. För så har det känts när jag läst de två tidigare (Alla monster måste dö och Ambassaden i paradiset).

Den hittills bästa bok jag läst om Nordkorea är dock den här som jag läste för flera år sedan och inte vågar läsa om:
Det gjorde fysiskt ont i magen att läsa om svälten och folket som efter att de slaktat sin sista gris och kyckling kokte soppa på resterna av det gräs som grisen och kycklingen tidigare livnärt sig på. Det var inte precis nån bok att äta smågodis till. 

No comments:

Post a Comment