Wednesday, May 16, 2007

Tyrannosaurus - javisst!

Om det här vore en kvällstidning hade jag skrivit att det råder dinosauriechock och att dinosaurierna rasar efter att ha blivit kränkta. Thomas Frennstedt (fp), 71 år gammal, med tio år i Lunds Energis styrelse känner sig träffad - och kränkt!

– Det var ett mycket olämpligt uttalande, att kallas för dinosauriegubbar är faktiskt ganska grovt. Jag har suttit i tio år och aldrig råkat ut för något liknande. (http://sydsvenskan.se/lund/article238903.ece)

Nu tvingas Lunds Energis enda kvinnliga styrelseledamot avgå. Hon reagerade mot att styrelsen består av en homogen grupp män och använde ordet dinosauriegubbar för att illustrera stämningen och arbetsklimatet i styrelsen.

Mest slående, om än föga förvånande, är att Thomas aldrig råkat ut för nedlåtande tillmälen. Jag skulle vilja bjuda Thomas till valfri grundskola. Han skulle till exempel kunna få prova på att kallas: hora, slyna, benget, böghora, fetto, mongo, fittjävel eller sepeidiot.

Kanske skulle det rent av kännas hedrande att jämföras med en tyrannosaurus efter en sådan upplevelse?

Styrelseledamoten Christer Henningsson (kd) är självfallet på Thomas sida i hetsjakten på Britt-Marie Lundqvist:
– Jag hoppas att hon vid närmare eftertanke inser att kunskap är den absolut mest angelägna saken att bära med sig i styrelsen. (http://sydsvenskan.se/lund/article238903.ece)

Devilwomen håller med. Kunskap är viktigast. Vi ställer oss härmed till förfogande för Lunds energi!

1 comment:

  1. oj oj oj denna story har helt gått mig förbi (ja jag ber så mycket om ursäkt för min lååånga frånvaro på denna utmärkta site).

    som fd kund hos lunds energi är jag mkt upprörd. som fittinnehavare är jag mkt upprörd. men framför allt som människa är jag upprörd. stackars lille gubben känner sig alltså kränkt...håller med KIP att han omedelbums behöver besöka närmsta skola! men mest av allt behöver han skärpa till sig! tönt!

    ReplyDelete