Wednesday, August 3, 2011

Bra frågor

Vilken bok önskar du att du hade skrivit?
Många. Bitterfittan (Maria Sveland). Överklassen i Sverige (Anette Kullenberg). Maken (Gun-Britt Sandström)

Vilken produkt skulle du önska fanns i en grön (miljövänlig) variant?
Flygresan. Well, det är en tjänst, inte en vara. Så flygmaskinen då.

Vilka saker vill du göra innan du dör?
Åka Tjejvasan (å när jag gjort det kanske även nåt längre skidlopp).
Springa ett löparlopp på minst en mil.
Besöka Nordkorea, Iran, Kongo å Burma.
Skriva en bok.
Bo i perioder i andra länder, gärna Kambodja (ja igen), Thailand (ja igen). Kanske USA å Finland plus nånstans i Afrika - fast jag är nyfiken på de flesta platser så se inte just dessa som enda alternativen.
Se USA få sin första kvinnliga president.
Se Sverige få sin första kvinnliga president.
Återuppta piano- och/eller klarinettspelandet i nån organiserad form.
Ta jägarlicens.
Ha en rejäl kryddträdgård.
Läsa bibeln å koranen.
Semestra i svenska fjällen inkluderat tågresa från Luleå till Abisko med solrosen.
Bli bra på thai alternativ lära mig ett helt nytt språk.
Utbilda mig vidare inom Lottorna eller annan försvarsorganisation.
Ge Edith syskon, gärna mer än ett.
Kombinera att bo i stad och på landet på ett sätt som inte blir stressande å som funkar jobbmässigt.
Jobba på departement.
Jobba för internationell organisation.
Gå på Nobelfesten (ja igen).
Sommarprata.



Mindre bra frågor hittas här.

4 comments:

  1. Jag blev inspirerad av flera av de dåliga frågorna också. Tack!

    ReplyDelete
  2. Hmm, du triggar mig att svara på dem också...

    ReplyDelete
  3. "Åka Tjejvasan (å när jag gjort det kanske även nåt längre skidlopp". Nu vet jag inte hur långt tjejvasan är, men det känns ju också långt? Eller?

    ReplyDelete
  4. Jenny: Långt är relativt. Tjejvasan = 3 mil. Vasaloppet = 9 mil. Så kanske halvvasan (4,5) efter tjej? Gillar egentligen inte epitetet "tjej" men det kändes som en lagom lång sträcka att klara. Långt, ja. Jag skulle t ex inte få för mig att cykla så långt.

    ReplyDelete