Thursday, August 25, 2011

Jempas tisdagslista

Vän av ordning kan tycka att det är torsdag idag. För det är det. Vän av ordning och uppmärksamhet kan också konstatera att undertecknad inte har skrivit någon tisdagslista. Detta beror inte på att min bitterhet har försvunnit, snarare är det som så att så väl solen som cheetahn har sina fläckar. Inget fel med det. Det går lika bra att ha tisdagslistor på torsdagar eller annan valfri dag, vilket har diskuterats i kommentarerna till motvalls exemplariska tisdagslista.

Hur som helst, vad är jag bitter över? Alltså, vad inte egentligen. Men dags för lite konkretisering:

Jag är bitter på att mitt gullejobb inte vill ge mig en dags ledigt när jag ska flytta. Jag är inte tacksam för att jag har fått en lägenhet och kommer att få dubbla hyror, vilket någon positiv jävla gullegulleplutt kan få vara istället.

Jag är bitter på att jag inte tog något jävla körkort när jag var arton, om jag får barn tänker jag tvinga dem till att ta körkort när de är arton. Fast då kanske jag måste betala det? Jag är bitter för att det går så jävla dåligt med min körning, jag är bitter för att jag måste lägga ut en massa sura pengar på att köra runt i en dum bil med nån bredvid som kommenterar hur jävla dålig kvinna är hela tiden.

Jag är bitter för att Sverige inte är en republik.

Jag är bitter.

Nu går vi och köper lite lösgodis på dyrcoop.

No comments:

Post a Comment