Tuesday, August 9, 2011

Hemmets trygga vrå kan vänta

Kunde inte sagt det bättre än Ellen! Den som fnyser å raljerar när jag säger att livet inte kan vänta medan jag uppfostrar en cheetah kanske kan lyssna lite mer på nån som säger samma sak med TRE barn.

Folk gör som de vill. Låt bli biobesök, middagar, resor, fester, whatever om ni vill. Men lura inte i mig att det är dina barn som kräver det. Kom inte om tio, femton år å säg att nej det där blev ju inte av för då var barnen så små å då gick det inte att göra det ena eller andra. Å pracka inte på mig era åsikter om att barn ska si eller barn ska så eller att det finns ett rätt sätt. Jag försöker göra som Ellen, inte krångla till det. Å jag är övertygad om att cheetahn till exempel inte kommer att på eget bevåg ställa in sin mat- å sovklocka på ett hållbart sätt utan lite guidning från omgivningen. Omgivningen är tvärtemot vad vissa föräldrar tycks tro mer än hemmets trygga vrå. Den, alltså den trygga vrån, kan vänta för min del. Den får jag säkert se mycket av när jag väntar på glesa hemtjänstbesök på min ålders höst. Så självklart ändrar jag planer för att livet med barn kan bli enklare så. Men jag sätter inte alla mina intressen å önskemål on hold i väntan på att cheetahn flyttar hemifrån.

Mitt liv är för kort för att stanna hemma medan cheetahn växer upp. Vi drar till Amsterdam på torsdag. Å Italien i september. Värdefulla tips som underlättar resor med små cheetahs mottages tacksamt!

6 comments:

  1. Det finns jättefina souvenirshops lite här och var. Om du har tur kanske du kan hitta ett matchande pepparkar till det fina saltkar du har.

    Du kommer så klart förfäras men ändå vilja gå runt i Red light district, åk båt! gå runt, där typ anne frank-museet är (vilket jag själv inte var på, det var sinnesjuk kö, så ska ni dit, gå när det öppnar..) har jag för mig att det fanns en del schysst butiker man kunde gå runt o kolla i..

    Och akta er för säkerhetskontrollerna, håll mkt låg profil! Speciellt när du har köpt ditt matchande pepparkar.

    ReplyDelete
  2. Jag har blivit proffs på att resa med såna där små numera. Ska ni flyga eller åka bil/tåg? Det är väl egentligen detsamma, men om ni flyger var ute i jävligt god tid. Helt plötsligt är det diarréblöjor och hur lång kö som helst i incheckningen. Och ta med bärsjal eller selé. Har svårt att tänka mig något bättre.
    Och ta med extra deo. Herregud vad svettig man blir av alla köer och säkerhetskontroller.
    Men själva resandet sen, gäller ju även om ni åker bil eller tåg, så handlar det ju mest pm att göra duvan nöjd och glad. Jag mutar med mat, lite majskrokar och banan precis när som helst. Och vill hon ha ett bälte i munnen, ja då får hon ha det. Allt går mycket bättre för alla om man slipper det där gnället och hysteriska skrik.
    Ja, det var väl vad jag kom på sådär på rak arm. Du kommer nog på egna knep som gör E glad.

    ReplyDelete
  3. Vad härligt att åka bort!

    Jag tänker som så att alla gör de val de mår bäst av, så läng man känner att man gör ett val istället för att välja bort något så är det bra.

    ReplyDelete
  4. Kan Du inte försöka skriva lite enklare? (Så man begriper..).

    Varför är Du SÅ förbannad, om Du nu är SÅ korkad?

    Var glad över att Du är lite dum i skallen! Å är lite ful med..

    Pappas pojkvän Fritte

    ReplyDelete
  5. Jenny - tack for tipsen. Har varit pa Anne Franks redan. Resten gjorde vi typ. Ingen porslinsbutik dock. Vagade ej. Har ej bra erfarenhet av sakerhetskontroll med din julklapp liksom...

    Dalkullan - Babybjornen is the shit! A deo. Javlar vad jag misslyckades med deo en dag. Maste glomt ena armen. Ej trevligt. Exempel pa saker E har fatt ha i munnen for att vara nojd: birkenstocksandal, slev, vass gaffel.

    Jenny - japp, jag valde. Jag ar ganska trott a sliten a har inte suttit ner med en bok eller en kopp kaffe. Det ar inte som jag tankt mig men bra anda. Dessutom blev cheetahn sjuk a det hade varit jobbigt hemma ocksa.

    ReplyDelete
  6. Anonym - Vad roligt att du hittat till bloggen! Du verkar uppskatta dess innehall a jag blir jatteglad over att du tar dig tid att kommentera med sa vardefulla synpunkter. Tusen tack a ha en fin mandag.

    ReplyDelete