Tuesday, August 2, 2011

Jennys tisdagslista.

Jag tror att Kip är ironisk när hon föreslår en måndagslista men det visar sig att jag har fel. Och det är väl fint att alla inte är lika tjuriga och griniga som jag.

Men härmed startar jag en ny tradion, vi kan kalla den tisdagslistan. På tisdagslistan presenteras saker som gör mig bitter, som får mig jävligt irriterad, som gör att jag vill skjuta människor (neeej inte på riktigt kanske). Ni kan ju se mig som ett avskräckande exempel på hur en riktig bitterfitta kan vara. Eller bittersnippa som min bror säger framför sina barn, han vill ju inte lära dom fula ord.

Hur som, dagens tisdagslista as follows:
*Jag är bitter för att mjölkjäveln på jobbet är slut.
*Så klart är det ställets enda man som är köksansvarig den här veckan och som är ansvarig för att skaffa mjölk.
*Mannen i fråga har självklart högre lön än vad jag har och har arbetat kortare tid på stället.
*Jag är irriterad på att den här jäveln får mediautrymme.
*Jag är jävligt trött på all mediarapportering från Norge (tröttnade på lördagen eftr att det hänt)

Om ni känner att ni vill vara med mig och porträttera en bittersnippas vardag så häng med vetja!

PS, Det här är alltså inget egentligt hån mit människor som vill ta fram det positiva i vardagen. Det är bara inte så jag. Hur mycket jag än ibland önskade när jag sitter och tjurar i min ensamhet.

Bittersnippor, let's unite!
Over and out.

2 comments:

  1. thanx jenny! den andra jennys blogg fick mig att kräkas ganska mycket i munnen. orkar inte mer med vuxna kvinnor med sessor, hjärtan och mys. Kanske Kip kan förklara vad som lockar i den "livsstilen"?!

    ReplyDelete
  2. Men ursäkta att jag försöker vara lite positiv för omväxlings skull. Min livsstil: inga sessor, minimalt med hjärtan å väldigt mycket mys! Min tisdagslista på väg upp. Gissar att nattgrodan också kommer skriva sån?

    ReplyDelete