Monday, February 20, 2012

Hej Bullen...

Hej Bullen,

Jag är en småbarnsmamma på trettitre jordsnurr. Jag har (kanske) ett problem. Min lilla cheetah gillar inte nallar å andra mjukdjur nåt vidare. I lördags natt när hon vaknade flyttade jag över henne till stora sängen i hennes rum å lade mig bredvid så att vi skulle kunna somna om. Hon fick låna gosehunden Dogge.

Men hon kastade Dogge i väggen. Å sen klättrade hon ner från sängen, röjde runt en halvtimme, kom tillbaka med ett par barnsolglasögon å somnade medan hon drog å slet i dem samt bankade en napp i väggen.

Dogge - lånar mina inneskor

Varför tar hon inte bara Dogge/katten/kossan/nallen å myser å somnar om? Varför vill hon bara ha livsfarliga eller hårda saker?

Hälsningar
mamman som gärna myser med Dogge

PS. Min hederliga gammel-nalle från 1979 har cheetahn självklart inte fått komma i kontakt med. Han är på vilohem i Skåne hos min daddy på obestämd tid.

4 comments:

  1. E har inte heller fattat det där med mjukdjur. I natt somnade hon medan hon drog mig i håret, det är tydligen hennes nya grej. Hurra.

    Kanske är det där med mjukdjur något som kommer senare?

    ReplyDelete
  2. Varken Sigge eller Majken har någon snutte eller favoritgosedjur, Majken tar ju inte ens napp! Skönt med barnen som inte är beroende av någon pryl för att känna ro, tänker jag.

    ReplyDelete
  3. Anna - ja jag kanske ska tänka positivt på saken istället. Vi slipper ju få nationell kris om nåt mjukdjur försvinner eller så... Napp är mycket populärt förvisso...gärna en i munnen å en i handen. De är dock utbytbara...

    Jenny - Hårmetoden låter inte helt kul får jag säga... Min kompis barn som är 5 mån yngre än Edith har favvokanin så det kan nog komma vid olika åldrar.

    ReplyDelete
  4. Barn är konstiga, så är det bara. Hrönn har först nyligen börjat sova med normala sov-accessoarer, när hon var yngre var det däremot solglasögon, hammaren till bultbrädan och liknande som gällde. (Häromnatten skulle hon för övrigt ha en snusnäsduk på huvudet "som Krösa-Maja".)

    ReplyDelete