Tuesday, December 31, 2013

Nyårssträvanden 2014

- När jag lagar mat ska den vara vegetarisk i 90% av fallen. I födelsedagspresent önskar jag mig därför den här eller den här. Eller nån annan lämplig bok med god veggomat som tilltalar barn och dessutom inte innehåller en massa ägg (är överkänslig) eller stora mängder bönor/linser (inte så förtjust).

- Åka Årefjällsloppet 1,1 mil i mars. Är redan anmäld.

- Cheetahn ska bli nappfri. Och helst även blöjfri. Känns som de riktigt stora utmaningarna just nu.

- Träna magen. Och gärna resten av kroppen också.

- Köpa mer ekologiska varor. Vi är inte precis ekonomiskt oberoende, särskilt inte med tanke på flytt och föräldraledighet, men jag är rätt säker på att det inte behöver kosta mer om vi planerar lite bättre. Finns det ett ekoalternativ tänker jag att jag ska ta det.



PS.
Bland tidigare års nyårslöften finns klassiker såsom "bli snällare mot SS och JB" samt "ligga mer". Jag tror bestämt att jag höll båda.

2 comments: