Wednesday, September 16, 2015

Höstlista

Kopad av Jenny.

Mina planer för hösten

Få en artikel publicerad. Skicka in ytterligare ett färdigt manus samt påbörja ett tredje. Klara den avancerade statistikkursen. Åka till Sitges på konferens och sen hänga runt utanför Barcelona ihop med solrosen som kommer och möter upp. Hinna med en Skåneresa också nån gång. Känna tacksamhet över att barnen äntligen går på samma förskola. Filura på hur jag ska använda de fem semesterdagar som jag måste ta ut i höst för att de inte ska bränna inne och sen använda dem på det sättet.

Bästa höststället
Ett varmt land där överdragsbyxor, regnkläder och gummistövlar inte behövs. Antar jag. Vad gör vi egentligen på de här inhumana breddgraderna?

Vad ser du mest fram emot?
Spanienresan.

Någon speciell mat som ska lagas?
På hösten vill jag mest äta ugnsstekt äpple med kolasås. Och gulasch, lammgryta och annat som kokt länge.

Något speciellt som ska firas?
När (inte om) min artikel blir publicerad.

Vad oroar du dig över?
VAB.

Hur kommer du att minnas hösten i december?
Som ett tusenbitarspussel som vi lyckades lägga det mesta av även om några bitar försvann på vägen och vi har tryckt ihop vissa som egentligen inte passar ihop men det får gå ändå. Och jag vill minnas det som att solrosen och jag hela tiden var det starkaste teamet nånsin som hjälptes åt, sa tack och förlåt.

No comments:

Post a Comment