Wednesday, November 2, 2011

5 saker om mig

Utmanad av Jenny!

1. När ingen ser eller hör mig...
Sjunger jag. Går jag i långkalsonger, randiga från PoP. Spelar jag piano om det finns nåt i närheten.


2. Jag går aldrig hemifrån utan...
Mobiltelefon. Försvarets hudsalva. 

3. Min blogg heter som den gör för att...
Jag å Jenny blev kallade för djävulskvinnor på en fest. I samma veva läste jag boken Drömfakulteten där Valerie Solanas säger sig ha diagnos jävligt förbannad. Därav denna kombo. Eller som Jenny, aningen mer teatraliskt, själv skrev i första inlägget:
Utan en gnutta bitterhet är det här bloggen för att påvisa hur patriarkatet förstör och kontrollerar våra liv.

4. Om jag vågade skulle jag...
Oftare ställa frågor å erkänna att jag inte vet/kan/känner till det som det talas om. Istället googlar jag ofta i efterhand å lär mig.

5. Om tio år kommer jag att...
Kunna titulera mig filosofie doktor. Eller så har jag lagt ner det projektet å blivit nåt annat. Tillverkar/säljer getost. Bor i Kambodja. Jag hoppas också att jag har varit i Nordkorea till dess. Å kanske Iran. Å så hoppas jag att jag har tre barn å en hög lön så jag kan försörja dem å solrosen (han får också hjälpa till med den biten förstås). Å att jag har förståndet kvar, det är nog det viktigaste.

No comments:

Post a Comment