Wednesday, May 23, 2012

Städning å prylar

Jenny utmanar!
Hur många kvm bor du på: 69. Fast vi är tre personer på dem.

Roligaste städningen: Våttorka golv. Tvätta. Skura badkaret. Allt som är blött känns fräscht.
Tråkigaste städningen: Dammsuga. Hatar ljudet å sysslan. Allt annat som är tråkigt är hästlängder bättre, typ diska, vika tvätt å dammtorka.

Stökig eller pedantisk: Har oftast koll på var jag har olika saker men bryr mig inte så mycket om ifall det är stökigt. Gillar att gömma stöket bakom skjutdörrar, skåp med luckor, lådor å liknande så att det ändå blir en snygg yta.
Viktigast att städa: Handfatet i badrummet å toan.

Städar sällan: Golvlister, bakom/under tunga möbler, köksluckor, dörrar, handtag, fönster. Jag vågar påstå att jag faktiskt aldrig putsar fönster.
Har du någon samling: Nej, känner direkt avsmak för det.

Lättast att rensa: Kläder. För det ger ju en anledning att få köpa nya!

Svårast att rensa: Böcker, husgeråd.

Antal förvaringsmöbler hemma: 1 stor byrå, 2 små byråar, 1 stringhyllegrejs med hyllor å skåp, 2 lill-billy-bokhyllor, 1 tv-skåp, 1 barskåp (gammalt som numera funkar som delvis barskåp, delvis kameraprylskåp), 1 stringaktig bokhylla + en pocketstring på väggen i cheetahns rum, 3 garderober i hallen, en lång skjutvägg med motsvarande minst 6 garderobers utrymme bakom, 1 högt skåp, 1 spegelskåp å ett underhandfatetskåp i badrummet. Å så köksskåp - alldeles för få. Saknar skafferi å dubbel kyl å frys.

Antal skor: 3 birkenstock, 1 vandringssandaler, 2 läderstövlar, 1 vandringskängor, 1 gummistövlar, 2 för våren nya tyg-ballerinas, 1 skinnballerinas, 1 clarkskängor, 1 löparskor, 2 sneakers, 3 flipflops, 1 mormorskängor, 1 remsandaler, 1 kavatsandaler, 2 fårskinnsinneskor, 1 filttygsinneskor, 1 på-jobbet-inneskor typ ballerinas. Kan det vara alla?
Antal väskor: 2 kabinväskor, 2 större resväskor, 2 reseryggsäckar, 3 mindre ryggsäckar, massa tygkassar, 1 skötväska, 2 datorväskor, 2 datorfodral, ca 10 handväskor. De är alltså inte enbart mina utan hela hushållets.

Antal böcker: Ingen aning. Ca 10 hyllmeter i lägenheten. Å 2-3 kartonger i källaren.
Antal CD/DVD: Inga skivor framme i lägenheten. Säkert 3 flyttkartonger med nerpackade. Å jag har ca 3 hyllmeter till i Skåne. Kanske 20 dvd-skivor i lägenheten. Finns nog minst 150 till i källaren.
Antal ljuslyktor: Inga framme. Har två ljusstakar framme dock. Kanske 20 st i tv-skåpet som nästan aldrig tas fram längre pga liten cheetah.


Kommentar: Tycker inte att vi har så mkt saker egentligen. Önskar dock att vi hade större förråd så att vi slapp ha skidkläder å liknande uppe i lägenheten året om. Å så skulle jag vilja ha en klädkammare med bra förvaringssystem för bättre överblick. Vår skjutvägg är dock underbar å nästan lika bra.

1 comment:

  1. Kul att du hakade på!

    Funderade på om jag skulle inkludera våra klädkammare och kökskåp, badrumsskåp men de hade inte de andra jag läste gjort så jag hoppade.

    ReplyDelete