Tuesday, April 17, 2012

När jag blir utförsäkrad ska jag tänka på den där pilgrimsmusslan

I lördags åt vi upp nästan en månads matbudget på stjärnrestaurang. Because we're worth it.

Nu har vi inga pengar kvar (köpt köksmaskin å cheetahkläder också).
Till den 25e ska vi äta en utread påskkalkonskinka. Å en grissida.

Jag är på kurs hela veckan. Nöjeskontot räcker till tre luncher.

Fast jag känner mig lite som journalisten som VALDE att leva på socialbidragsnivå en månad å skrev krönikor om det. För det finns ett sparkonto med möjlighet att nalla från. Jag är så vansinnigt privilegierad att jag skäms.

2 comments:

  1. Och nu är vi tillbaka i vanliga livet, hinns det med att hänga med grannar också? Vore himla najs tycker jag...behöver inte kosta nåt dock, man tager vad man haver etc.

    ReplyDelete