Tuesday, September 25, 2012

Äckliga saker

Hanna skrev för ett tag sedan om saker hon ogillar. Jag instämmer vad gäller begagnad mjuka möbler, disktrasan, porslin som ska handdiskas offentligt samt utan tvekan om att dela hotellrum. FYI sitter jag just nu i en säng på ett hotellrum. Vi är fyra kollegor på konferens å SJÄLVKLART har alla eget rum. Jag förstår problematiken när det kommer till kostnader för små organisationer, ideella föreningar osv. förstås. Men åk på dagläger eller nåt billigt ställe då. T o m en gemensam sovsal typ scoutgård skulle ju kännas bättre än dela dubbelsäng med en random kollega.


Här är mitt bidrag till saker att äcklas av:

- Filtar, överkast å prydnadskuddar på hotell. Alltså såna som de lägger ovanpå sovlakanen. Jag antar att dessa inte tvättas mellan varje gäst. Jag vill INTE ha sånt som andra okända kan ha använt på sängen jag ska sova i. Jag tar bort dem så fort jag kommer till rummet å skakar täcket.

- Fjärrkontroller på hotell. Sätter helst ej på tvn. Föreställer mig att folk ligger å snuskar i hotellsängar å sen rör vid fjärren. Önskar jättemycket att det var praxis att städaren handspritade fjärrkontrollen.

- Mattor på gym. Såna som folk yogar på eller lägger sig på å gör situps å vilar på efter ett pass alltså. De hängs ju bara tillbaka efter passet på både sats å friskis där jag gått. Å så torkar folks äckliga svett in i dem å en timme senare tar nån annan samma matta å så fortsätter äcklet i all evighet amen.

2 comments:

  1. Fick tänka på en del saker jag inte tänkt på nu...blä.

    Men mattorna på gym, usch. Jag har egen yogamatta och känner mig ofta lite dum när jag kommer med den eftersom alla andra tar gymets, men jag är så nöjd med att ha min egen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Förstår det. Har själv känt för att skaffa en men tänkt att jag ju inte borde behöva ha en egen. Får se om jag tränar mer framöver, då blir det nog en!

      Delete