Thursday, March 22, 2012

För två år sedan - årets längsta väntetid

På gynakuten är det dan före helgdag och massor av patienter. Väntrummet är fullt. Jenny och jag får sitta i en soffa i korridoren precis utanför provtagningstoaletten. Vi hör och ser mer än vi vill.

Men det är återigen världens finaste personal. Jag berättar att vi redan varit hos doktor Aslan som sa att allt såg bra ut men att nu är det nåt som är annorlunda. Sjuksköterskan säger att de har årets längsta väntetid men att de ska ta hand om mig. De ska kolla allting, undersöka, göra ultraljud.

Jag får lämna blodprov och kissprov. Sen får jag vänta.

Jag går ut i hisshallen för att ringa solrosen och uppdatera honom. Sen ringer jag pappa för att berätta att Jenny och jag inte tog tåget som tänkt. Att vi är på sjukhuset och gärna blir hämtade här sen. Att pappa skulle bli morfar och att vi tänkt berätta det ikväll när solrosen kommit men att nu vet vi inte. Jag berättar om det bruna och det röda. Å jag gråter i en hisshall.

Ring när du vet mer, säger pappa. Ge solrosen numren till mig och lillebror så hämtar vi vid flyget om du är kvar på sjukhuset.

No comments:

Post a Comment