Thursday, March 22, 2012

För två år sedan - tog det mig också hårt att Judas förrådde Jesus

Jag ringer solrosen som gråter och är på flygplatsen och inte får komma med det tidigare planet. Jag ringer pappa som säger att han kommer om en halvtimme.

Jenny och jag sitter i entrén på en soffa. Jag gråter mest. Mamma ringer upp. Pappa har ringt henne och berättat som jag önskat. Solrosen ringer igen.

En ordningsvakt talar med en kvinna en bit bort. Hon vill inte gå tillbaks till psyk. Hon är arg och upprörd. Hon säger: Det var idag som Judas förrådde Jesus och det tog mig faktiskt rätt hårt.

Det är inte utan att jag förstår henne.


Pappa hämtar oss. Vi hämtar solrosen på flygplatsen. Jag står vid fönstret för att se planet landa. Många går av innan solrosen. Jag tänker att han kanske missat det eller nått men så uppenbarar han sig plötsligt. Vi gråter. Borrar in ansiktena i varandras famnar och gråter.

Sen kommer inte solrosens väska. När alla andra kommit går vi och frågar. Väskan hade åkt med det första planet och väntar snällt på kontoret.

Solrosen säger att han inte vågar sitta långt fram för han tror att det är säkrare längre bak om planet skulle störta.

No comments:

Post a Comment